ISO 22483 NEDİR VE NEDEN İHTİYACIMIZ VARDIR?
ISO 22483 Danışmanlığı ile elde edilecek kazanımları anlatmadan önce “ISO 22483 nedir?” sorusunu cevaplayalım:
- ISO 22483:2020 Turizm ve İlgili Hizmetler-Oteller-Servis Gereksinimleri Yönetim Sistemi Standardı, turizm alanında faaliyet gösteren otellere ve tüketicilere bilinçli kararlar vermek için kriterler sağlamak amacıyla, ilgili faaliyetler, kullanılan tesis ve ekipman gereksinimleri dahil olmak üzere turizm hizmet sağlayıcıları tarafından sunulan hizmetlerin standardizasyonudur. Bu belge, oteller için personel, hizmet, etkinlikler, eğlence faaliyetleri, güvenlik, bakım, temizlik, tedarik yönetimi ve misafir memnuniyeti ile ilgili kalite gerekliliklerini ve tavsiyelerini belirler.
- ISO 22483, iyi müşteri hizmetlerinin önemini anlamak, sağlıklı müşteriler yaratmak, sadık müşterileri tutmak ve gelecekteki müşteriler için yönlendirmeler geliştirmek açısından çok gereklidir.
- Mükemmel müşteri hizmetleri, özellikle turizm ile ilgili hizmetler alanında hayati önem taşımaktadır. Her işletmenin, müşterileri mutlu tutması gerekmektedir. Ancak konaklama sektöründe, işletmenin büyümesi ve gelişmesi için konukları meşgul etmek çok önemlidir. İyi müşteri hizmeti, işletmelerin başarılı olmasının ana anahtarıdır. Konukları mümkün olduğunca rahat ve konforlu tutmak, tesis çalışanları için başlıca sorumluluktur.
- Hizmet kalitesinin nasıl yönetildiği, müşterilerin memnuniyet seviyeleri ve otellerin algılanan performansları için büyük bir öneme sahiptir.
- İlk temas, müşteri memnuniyetinin temel nedenlerinden biridir. Müşteri, otelin merkezinde olmalı ve bütün hizmetler onların etrafında tasarlanmalıdır.
- ISO 22483:2020 Turizm ve İlgili Hizmetler Yönetim Sistemi Standartları otellerle ilgili standartları tek boyutta değil, müşteriyi doğrudan veya dolaylı olarak etkileyebilecek tüm boyutlarıyla ele alır. Yani otelin yalnızca fiziksel koşullarıyla ilgilenmez.
ISO 22483 FAYDALARI
ISO 22483 Danışmanlığı Süreci Nasıl İşliyor?
1. Adım - GAP Analizi
Kurumun belirlediği hedef doğrultusunda inceleme yapılarak hedeflenen şartlar ile mevcut durum arasındaki farklar raporlanır ve eksikliklerin giderilmesi için yöntemler ortaya konur. Proje kapsamında hızlı, verimli, hedefe yönelik çalışmayı planlamak ve sonraki adımların maliyetini belirgin şekilde düşürmek amaçlanır.
2. Adım - Kapsam Belirlenmesi
Kuruluş bünyesinde iç ve dış hususların belirlenmesi Turizm ve İlgili Hizmetler-Oteller-Servis Gereksinimleri Yönetim Sistemi ile ilgili tarafların belirlenmesi ve bu ilgili tarafların etkileşiminin belirlenmesi ile birlikte kapsamının tam olarak belirlenmesi sağlanır.
3. Adım - TURİZM VE İLGİLİ HİZMETLER-OTELLER-SERVİS GEREKSİNİMLERİ YÖNETİM SİSTEMİ EKİBİNİN BELİRLENMESİ
Kuruluş bünyesinde Turizm ve İlgili Hizmetler-Oteller-Servis Gereksinimleri Yönetim Sistemi proje ekibi ve sorumlulukları belirlenir (Bu aşamada, yönetiminizi temsil edecek ve Turizm ve İlgili Hizmetler-Oteller-Servis Gereksinimleri Yönetim Sistemini koordine edecek kişilerin ataması yapılarak çalışanlara duyurulacaktır).
4. Adım - Proje Planının Oluşturulması
Turizm ve İlgili Hizmetler-Oteller-Servis Gereksinimleri Yönetim Sistemi Ekibi ile bir Gantt proje planı hazırlanır (Bir projenin başarılı bir şekilde sonuçlanabilmesi için planlı bir yönetim gereklidir. Projede görev alanlar arasındaki bağların kurulması, iş paketlerinin detaylı bir şekilde tanımlanması ve süreç takibinin yapılması gerekmektedir).
5. Adım - Eğitimlerin Planlanması
Turizm ve İlgili Hizmetler-Oteller-Servis Gereksinimleri Yönetim Sistemi için temel eğitimlerin verilmesinden oluşur (Eğitimlerin içeriği hedef kitleleri ile uyumlu olacaktır. Temel eğitimlerin amacı, Turizm ve İlgili Hizmetler-Oteller-Servis Gereksinimleri Yönetim Sistemi Takımı’nın “Ne?” ve “Nasıl?” sorularına cevap kapasitesinin geliştirilmesi olacaktır). Kuruluş içerisinde tüm çalışanlar ve gerektiği durumda üçüncü taraflara da Turizm ve İlgili Hizmetler-Oteller-Servis Gereksinimleri Yönetimi ile ilgili farkındalık eğitiminin verilmesi sağlanır.
6. Adım - Risk Değerlendirme
Kapsam dahilindeki birimlerle risk değerlendirme metodolojisinin oluşturulması ve risk değerlendirme işlemlerinin gerçekleştirilmesi sağlanır. Hedefler ve fırsatlar tanımlanır.
7. Adım - Dokümantasyon ve Uygulama
ISO 22483:2020 Turizm ve İlgili Hizmetler-Oteller-Servis Gereksinimleri Yönetim Sistemi içerisinde standardın gerektirdiği yazılı bilgilerin oluşturulmasında destek rolü oynayacak dokümantasyonun hazırlanmasında danışman önderliğinde birebir çalışma yapılır ve hazırlanan dokümanların kurum içinde yayımlanmasıyla uygulama aşamasına geçilir.
8. Adım - İç Denetim ve Yönetimin Gözden Geçirmesi
Proje planında belirtilen tarihlerde Baş Denetçi Sertifikasına sahip personelimiz ile planlı iç tetkikler (denetimler) gerçekleştirilecek ve uygulamada karşılaşılan bulgular raporlanacaktır. İç denetim akabinde ISO 22483:2020 Danışmanlık sürecinin son adımı olan standardın “Yönetim Gözden Geçirme (YGG)” maddesinde bulunan gereksinimler danışmanlığın başından sonuna gerçekleştirilen tüm aksiyonlar ve çalışmalar bir sunum haline getirilerek Üst Yönetim ile birlikte toplantı yapılarak gözden geçirilmesi sağlanır.
9. Adım - Belgelendirme Denetimi
ISO 22483:2020 Turizm ve İlgili Hizmetler-Oteller-Servis Gereksinimleri Yönetim Sisteminin belgelendirilmesi için belgelendirme firmasının seçilmesi konusunda önerilerimizi firmaya sunuyoruz. Denetim sırasında sizlere eşlik ediyoruz.